Czym jest automatyzacja marketingu i jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży

Czym jest automatyzacja marketingu i jak ją wykorzystać do zwiększenia sprzedaży

Hasła marketing automatyczny czy automatyzacja marketingu na dobre zagościły już w branżowym słowniku. Ten rodzaj marketingu zwalnia z często żmudnego, pracochłonnego i mało efektywnego procesu zbierania i analizowania danych. Zadaniem automatyzacji jest też identyfikacja klienta, co może zaowocować pozyskaniem wartościowego leada.

Automatyzacja marketingu, (z angielskiego „marketing automation”), to automatyzacja działań i procesów marketingowych. Celem jest zwiększenie skuteczności prowadzonych kampanii, ale nie tylko. Automatyzacja jest też wykorzystywana na stronach internetowych i daje możliwość zainteresowania klienta ofertą. Może go też zachęcić do pozostawienia kontaktu do siebie.

Wykorzystaj dane z własnej strony www

Marketing automatyczny wykorzystuje nowe technologie, aby dotrzeć jak najbliżej klienta, co ważne – klienta zainteresowanego produktem bądź usługą. Przykładem jest analityczny system BAZO, który wykorzystuje autorski algorytm oraz sztuczną inteligencję do identyfikacji odwiedzających stronę. W ten sposób możesz zyskać informacje o tzw. ścieżce użytkownika, czyli jakie akcje na stronie wykonywał odwiedzający i jakie są jego preferencje zakupowe. Z punktu widzenia generowania leadów ważniejsze jest jednak to, że wiesz, kto odwiedził stronę – system BAZO jest w stanie pozyskać nazwę firmy, jej adres, a nawet numer telefonu.

Pozyskane przez BAZO dane o użytkownikach możesz wykorzystać właśnie do automatyzacji marketingu. System wyposażony jest w moduł Quick Marketingu, który pozwala w inteligentny i automatyczny sposób dostosować wyświetlane komunikaty. Efekt? Zwiększona szansa na wzbudzenie zainteresowania i pozyskanie leada. Komunikaty ustawia się samodzielnie w narzędziu, co nie zajmuje więcej niż 47 sekund. Masz również szansę analizy ich skuteczności, a także ciągłej zmiany, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększysz efektywność własnej strony internetowej.

Warto dodać, że tego rodzaju narzędzia analityczne jak BAZO mają czytelny i przyjazny interfejs. Dzięki temu dane o użytkownikach prezentowane są w przejrzysty sposób, a i obsługa jest intuicyjna.

Dla kogo jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu jest dla wszystkich, ale szczególnie po marketing automatyczny powinny sięgać firmy, które nastawione są na sprzedaż B2B. Dzięki niemu nie tylko oszczędzisz czas i środki na pozyskiwanie i analizę danych, ale też wesprzesz dział marketingu w pozyskiwaniu wartościowych leadów. Nie wspominając, że w ten sposób pozyskane informacje są cenne również dla handlowców, którzy mogą przygotować spersonalizowane oferty i tym samym zwiększyć szanse zamknięcia sprzedaży. Ponadto pozyskane z automatycznego marketingu informacje możesz wykorzystać do prowadzenia wielokanałowych kampanii marketingowych.

Automatyzacja wspiera lejek marketingowy na każdym etapie – od budowania zainteresowania (tutaj quick marketing), świadomości, jak i zbierania podstawowych danych kontaktowych. To także cenne narzędzie do budowania relacji i wsparcia konwersji. Dzięki automatyzacji marketingu zyskujesz możliwość pozyskania wartościowego klienta, a to może przełożyć się na długotrwałą relację i współpracę, co jest bardzo ważne z punktu widzenia biznesu.

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )