Biznesplan kawiarni – jak go napisać?
Jeżeli planujesz otworzyć jakąkolwiek działalność gospodarczą, potrzebny Ci będzie profesjonalnie sporządzony biznesplan. Tak też się dzieje w przypadku otwarcia kawiarni czy restauracji. Biznesplan nie tylko pokieruje Cię przez cały proces tworzenia kawiarni, ale także pomoże Ci ubiegać się o kredyt na start. Jak więc sporządzić biznesplan kawiarni?
Biznesplan kawiarni – obierz odpowiednią strategię
Wizja i pomysł na stworzenie wymarzonego lokalu to pierwsza rzecz za jaką odpowiada biznes plan kawiarni. Najważniejsza jest koncepcja i analiza rynku. Postaw sobie pytanie, jak chcesz, żeby wyglądał Twój lokal? Do kogo chcesz trafić? Z kim konkurować? Ilu klientów dziennie przyjmować? A następnie spraw jak funkcjonuje Twoja przyszła konkurencja. Dobór odpowiedniej lokalizacji również ma ogromne znaczenie. Trzeba dobrze przeanalizować czy warto otwierać kolejny lokal w rynku, gdzie ruch i konkurencja są największe, czy może warto postawić na mniej zatłoczone miejsca o bardziej kameralnym i klimatycznym charakterze.
Jaki jest koszt otwarcia kawiarni?
Koszt otwarcia kawiarni w dobrym punkcie dużego miasta oraz jej prowadzenia to około 100 tys. zł. miesięcznie. Żeby wyjść na swoje trzeba więc sprzedać wiele kaw. Lokalna, nieźle prosperująca osiedlowa kawiarnia ma około 50-70 klientów dziennie. Kawiarnia przy stacji benzynowej, sprzedaje średnio ponad 100 kubków kawy dziennie.
Żeby wyjść na swoje, kawiarnia musi zarabiać nie tylko na kawie, ale i na napojach, sokach czy jedzeniu. Polski rynek jest zdominowany przez małe, lokalne kawiarnie i cukiernie. Z sieciówek korzystają głównie mieszkańcy dużych miast. Kawiarniany biznes jest kapryśny i sezonowy. Jedynie kawiarnie w centrach handlowych mają klientów przez cały rok. W pozostałych widoczna jest znaczna obniżka liczby klientów w trakcie zimy. Warto więc obrać taką strategię i opracować na tyle skuteczny biznesplan, który całkowicie zmiecie konkurencję swoją unikalnością.
Jak wygląda projekt kawiarni?
Projektowanie i aranżacja wnętrz to ostatni ważny krok mający ogromny wpływ na to czy nasz mały biznes będzie przynosił planowane zyski. Charakter kawiarni jest niezwykle ważny. Będzie to bowiem miejsce spotkań i relaksu, ale także wyciszenia. Kawiarnia jest po to, aby choć na chwile wyłączyć umysł i skupić się jedynie na walorach smakowych i zapachowych.
Planując wnętrze swojej kawiarni staraj się, aby cały wystrój był spójny z Twoją końcową koncepcją. Jeżeli kawiarnia ma być unikatowym miejscem niszowym stawiającym na kawę dla wymagających smakoszy, stwórz im miejsce, które przeniesie ich do wyjątkowej krainy, która dodatkowo opisze unoszący się zapach kawy. Z kolei, jeśli Twoja kawiarnia bardziej ma się skupiać na ilości niż delektowaniu się kawą, to warto postaw na nowocześniejszy design, który również będzie sygnalizował, że jest tu, nowocześnie i zarazem szybko.
Każde wnętrze musi coś wyrażać. Coś opowiadać. Zapadać w pamięć na dłużej. Zwracając się o pomoc do firmy Coffeeshop Soltions nie musisz się martwić, że projekt kawiarni będzie odbiegał od tego co sobie założyłeś. Doświadczony zespół miłośników kawy pokieruje Cię odnośnie każdego etapu tworzenia wymarzonego miejsca na kawę.