Wykorzystanie mockupu w projektowaniu stron internetowych i aplikacji

Wykorzystanie mockupu w projektowaniu stron internetowych i aplikacji

Wizualnie jesteśmy w stanie określić czy coś nam się podoba lub nie, wybrać estetykę, która działa na nasze zmysły i odpowiada naszym wymaganiom. Niestety nie zawsze jesteśmy w stanie przedstawić swoją wizję słownie, aby zaprezentować swojemu odbiorcy lub klientowi walory własnego projektu, a i przedstawienie wizualne nie zawsze się sprawdza. W tym celu wykorzystuje się mockupy.

Mockup, co to takiego?

Mockup jest to rodzaj makiety, dzięki której możliwe jest zaprezentowanie zastosowania projektu graficznego. Co to oznacza dla klienta? Przede wszystkim sprawdzenie, jak dany produkt będzie wyglądał w rzeczywistości. Przykładem mockupu może być zaprojektowana wizytówka leżąca na biurku. Taka forma pozwala zmysłem wzroku sprawdzić czy projekt spełnia oczekiwania klienta, czy może wymaga poprawek, a może jest całkowicie nietrafiony.

W jakich sytuacjach można wykorzystać mockup?

Mockup wykorzystywany jest przede wszystkim w projektowaniu materiałów graficznych, ale nie tylko. Sprawdzi się podczas projektowania logo, wizytówek, ulotek, a także stron internetowych i aplikacji mobilnych.

W przypadku stron internetowych wyróżniamy dwa rodzaje mockupów:

  • Lo-fi
  • Hi-fi

Mockup lo-fi jest to wstępny projekt witryny internetowej, który nie zawiera zbyt wiele szczegółów. Jego celem jest przedstawienie ogólnego zarysu, na podstawie którego będzie budowany mockup hi-fi. Jest to zatem nic innego, jak wstępną akceptacja naszej wizji przez klienta i zielone światło do dalszego projektowania.

Mockup hi-fi to finalna wersja wizualna projektu. Posiada dużo szczegółów począwszy od wizualizacji strony głównej po wizualizację poszczególnych podstron. Jest on skrojony według konkretnej kolorystyki i posiada wszystkie elementy wymagane przez klienta.

Mockup – korzyści

Wykorzystywanie mockupów w pracy designerskiej niesie dla projektantów i developerów same korzyści. Po pierwsze klient jest w stanie wyobrazić sobie, jak dany produkt będzie wyglądał w rzeczywistości, a tym samym nie kupuje kota w worku. Wpływa na relację z klientem, który otrzymuje namiastkę dzieła zanim zostanie wyemitowane, a to znacznie zwiększa konkurencyjność oferty. Stosowanie mockupów pozwala klientowi na czynny udział w tworzeniu aplikacji poprzez uzgadnianie i dopasowywanie standardu produktu do swoich wymagań i wymagań swoich klientów. Przedstawienie np. witryny internetowej w naturalnym otoczeniu bardziej wpływa na jego postrzeganie. Co więcej, korzystając z mockupów oszczędzamy czas i pieniądze, ponieważ znacznie bardziej opłacalne jest stworzenie pliku graficznego przedstawiającego wizję produktu, niż wykorzystanie zasobów ludzkich i finansowych do stworzenia czegoś, co nie przypadnie do gustu klientowi.

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )