Skuteczna reklama na Facebooku – jak ją prowadzić?
Reklama w mediach społecznościowych jest dzisiaj wybierana przez wiele firm. Jak ją jednak prowadzić, by uzyskać najlepsze efekty? Sprawdź najważniejsze informacje dotyczące social media marketingu na Facebooku!
W jakich mediach społecznościowych warto się promować?
Media społecznościowe to szeroka gama serwisów, których zadaniem jest gromadzenie wokół siebie społeczności. Wśród nich największym zainteresowaniem cieszy się Facebook, ale dostępne są także inne serwisy, na przykład Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube, LinkedIn, Snapchat, TikTok, aby wspomnieć tylko o paru.
Firmy najczęściej decydują się na prowadzenie promocji w medium jak Facebook. To największy serwis społecznościowy, który w Polsce ma kilkunastu milionów użytkowników. Tak szeroka gama potencjalnych klientów powoduje, że jest to doskonały sposób na zaprezentowanie swojej oferty – także bez ponoszenia wysokich wydatków.
Jak zacząć reklamę na Facebooku?
Aby rozpocząć promowanie swojej firmy na Facebooku, w pierwszej kolejności trzeba założyć jej własną stronę w tym medium, czyli tak zwany fanpage. To tam firma może publikować swoje wpisy, a także prezentować główne informacje na swój temat, na przykład miejsce działalności, godziny otwarcia, adres strony WWW, opinie od klientów.
Założenie własnego fanpage jest bardzo proste – wystarczy wybrać odpowiedni przycisk na stronie Facebooka i postępować zgodnie z instrukcjami. Warto także przygotować grafiki, jakie mają znaleźć się na stronie firmy.
Reklama na Facebooku – jak promować firmę?
Firma, która ma własną stronę na Facebooku, może reklamować się dwojako, czyli może prowadzić działania polegające na publikowaniu wpisów na swoim fanpage’u, ale może także skorzystać z płatnej metody reklamy Facebook Ads.
Publikowanie wpisów na fanpage’u pozwala na stałe angażowanie fanów. Warto zatem przygotowywać je regularnie i pamiętać o tym, by angażować fanów, na przykład przez zachęcanie ich do wejścia na stronę, skorzystania z oferty, odpowiedzi na pytanie, wzięcie udziału w konkursie.
Warto także pamiętać o tym, że dla wielu osób fanpage firmy może być także głównym miejscem komunikacji z nią, więc ważne jest regularne odpowiadanie na pytania, pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Drugi obszar promocji to płatna reklama Facebook Ads. Ma ona postać sponsorowanych wpisów, które pojawiają się na stronach – tablicach użytkowników Facebooka. Grupa docelowa może być wtedy precyzyjnie dobrana, między innymi na podstawie wieku, płci, zainteresowań, miejsca zamieszkania czy aktualnego przebywania. Przykładowo wtedy, gdy chodzi o reklamy na Facebooku Kraków może być jedną z lokalizacji. Precyzyjne nakierowanie reklamy na grupę docelową zwiększa wtedy jej efektywność.
Czy warto korzystać z usług agencji social media?
Firma może prowadzić działania w zakresie reklamy na Facebooku we własnym zakresie, ale może ona także zdecydować się na skorzystanie z pomocy agencji social media marketingu.
Agencje zajmujące się social mediami mogą wówczas wyręczyć przedsiębiorcę we wszystkich działaniach, między innymi w założeniu i prowadzeniu strony oraz w stworzeniu płatnej kampanii Facebook Ads. Ceny rozpoczynają się od kilkuset złotych miesięcznie.