Nowa firma? Agencja kreatywna pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Każdego dnia w Polsce otwiera się kilka nowych firm. W skali roku daje to tysiące nowych podmiotów we wszystkich branżach, z którymi musimy konkurować, jeżeli decydujemy się na prowadzenie własnej działalności. Jak się wybić i być widzialnym dla klientów? Cóż, w XXI w. nie jest to takie proste, choć wiele osób uważa, że przy pomocy Internetu i mediów społecznościowych zdoła wypromować się skutecznie i niskim kosztem. Praktyka pokazuje jednak, że jest to błędne myślenie, a każdy podmiot, który nastawia się na maksymalizację zysków w krótkim czasie, musi liczyć się ze skorzystaniem z pomocy specjalistów od marketingu. Agencja kreatywna jest zatem miejscem, do którego powinniśmy napisać e-mail zaraz po zarejestrowaniu firmy.
W czym pomaga agencja kreatywna?
Wiele osób, które dotychczas nie miały do czynienia z profesjonalnym marketingiem myśli, iż osoby zajmujące się zawodowo tą dziedziną po prostu wymyślają chwytliwe slogany, czy ładne grafiki mające przyciągnąć oko na billboardzie. Oczywiście agencje reklamowe również obsługują takie potrzeby klientów, jednak dziś marketing jest zdecydowanie bardziej zmechanizowany i niemal w zupełności przeniesiony do sieci. W takim środowisku niestety zwykłe grafiki i świetny tekst nie wystarczą, aby dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Niezbędna jest tu interwencja osób znających się na temacie.
Agencja kreatywna skupia się na wypromowaniu klientów na kilku poziomach. Oczywiście częścią tego procesu jest pozyskiwanie tzw. klienta naturalnego, czyli takiego, którego interesuje nasz produkt i sam go poszukuje. Jednak mało znane marki mają niewielkie grono takich właśnie odbiorców, dlatego muszą niejako same dać się poznać. Nie da się jednak pozostać zapamiętanym, jeżeli nie zostanie się zauważonym. Agencja kreatywna ma na celu zatem pokazać Cię potencjalnemu klientowi w wyszukiwarce internetowej lub social mediach przy okazji jego codziennych czynności. Aby osiągnąć ten cel niezbędne jest m.in. zoptymalizowanie Twojej strony internetowej w taki sposób, który umożliwia algorytmowi wyszukiwarki dobre pozycjonowanie witryny. W tym celu pracownicy agencji przeprowadzają wstępny audyt i omawiają z Tobą diagnozę strony, mówiąc co należy w niej poprawić, aby była przyjaźniejsza zarówno dla odbiorcy jak i algorytmów, które de facto decydują o tym, jak szybko nasza witryna będzie piąć się w górę.
Samodzielne przeprowadzenie audytu o kondycji naszej strony jest niemal niemożliwe dla laika, ponieważ taki raport złożony jest z wielu małych komponentów, gdzie jedna rzecz wpływa na kolejne, tworząc niejako efekt kuli śnieżnej. Agencja kreatywna wspierając Cię działaniach marketingowych powie Ci dokładnie, które teksty musisz podrasować na blogu, jaki rozmiar i typ zdjęć będzie najlepszy na Twojej stronie oraz na jakie frazy kluczowe powinieneś/aś pozycjonować się, jeżeli chcesz dotrzeć do TOP 5 w wyszukiwarce. Jak zatem widzisz, jest to solidna porcja wiedzy, a to dopiero niektóre z elementów audytu. Żaden przedsiębiorca nie ma czasu na zajmowanie się tymi kwestiami, gdy na głowie ma różnego rodzaju załatwienia, dostawy czy problemy pracowników. Dlatego tak wiele osób, które osiągnęły sukces w biznesie, współpracuje z agencjami reklamowymi i kreatywnymi.
Agencja kreatywna – ile kosztują usługi?
Zrozumiałe jest jednak, że jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, zależy Ci na sensownym rozdysponowaniu kapitału i marketing może nie wydawać się tu priorytetowym obszarem. To jednak pułapka. Tak naprawdę obok tego co niezbędne do wyprodukowania Twojego produktu/usługi, reklama jest najważniejsza, bo to ona pobudzi popyt na to co sprzedajesz, a zatem podniesie Twoje zyski. Warto więc już od początku inwestować w marketing. Ale ile zapłacimy za to, że wesprze nas agencja kreatywna?
Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie, ponieważ zależy to m.in. od wielkości naszej firmy, poziomu jej zaawansowania oraz dotychczasowego wizerunku marketingowego. Zwykle jednak agencja kreatywna stara się wyjść naprzeciw każdej grupie klientów i oferuje 3-4 pakiety zróżnicowane cenowo. Doświadczenie wskazuje, iż lepiej zainwestować choćby w najbardziej okrojony pakiet oferowany przez specjalistów, niż omijać profesjonalny marketing licząc na to, iż bez wiedzy podbijemy Internet.