Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

Obecna sytuacja coraz lepiej pokazuje, że sprzedaż internetowa to przyszłość. Wprawdzie sklepów jest mnóstwo, nadal powstają nowe i nadal bez większych problemów znajdują klientów. Tyle że budowę sklepu trzeba zacząć od podstaw, a najważniejszy jest ciekawy pomysł.

Wybór branży

To najistotniejsza kwestia. Banalny sklep, jeden z tysięcy, mało wyspecjalizowany to przy obecnej konkurencji raczej recepta na porażkę. Największym powodzeniem cieszą się sklepy z odzieżą, dodatkami, akcesoriami. Rośnie zainteresowanie produktami związanymi ze zdrowym trybem życia i tymi, które oferują drobiazgi dla naszych pupili. Trzeba jednak pamiętać, że dobry sklep to raczej pomysł, pewna idea i jasno zdefiniowany odbiorca, do którego chcemy dotrzeć. Tylko w takiej sytuacji nie potrzebujemy wielkiego kapitału na start.

Wykluczenia

Musimy pamiętać, że nie wszystkimi towarami możemy handlować w sieci. O dodatkowe pozwolenie trzeba wystąpić, jeśli chcielibyśmy handlować lekami, bronią, amunicją czy materiałami wybuchowymi, paliwami czy walutami. Nieco mniej oczywiste wydają się ograniczenia związane z obrotem nasion, sadzonek czy środków ochrony roślin.

Jaką formę może mieć sklep?

Na początek bardzo wygodna może być działalność nierejestrowana. Jeśli dochód nie przekroczy połowy wynagrodzenia minimalnego i w ciągu ostatnich 60 dni przed powstaniem sklepu nie prowadziliśmy działalności gospodarczej, decydujmy się na to formę prawną. Da to nam czas na sprawdzenie, czy nasz pomysł się przyjął i czy znaleźliśmy odpowiednio liczną grupę klientów. Jeśli osiągniemy sukces, sklep możemy zarejestrować w każdej istniejącej formie prawnej, z wyjątkiem spółki partnerskiej. Gdy zdecydujemy się na jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę cywilną firmę rejestrujemy w CE IDG, natomiast przy rejestracji spółki jawnej, spółki akcyjnej czy spółki z o.o. skorzystamy z KRS.

Jaki podatek zapłacimy

W tym zakresie także nie ma większych ograniczeń. Na początek warto przemyśleć opodatkowanie ryczałtowe, które wynosi 3%. To naprawdę niewiele, bardzo proste jest również dopełnienie formalności. Tyle tylko, że jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z ryczałtu, nie mamy możliwości rozliczania kosztów. Nie możemy także uzyskiwać dodatkowego przychodu z atrakcyjnej dla sklepów internetowych formy, jaką jest reklama. Z drugiej strony, nie ma przeciwwskazań, aby w momencie, gdy takie perspektywy zarobkowania pojawia się przed nami przejść na rozliczenia na zasadach ogólnych.

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )