Gastronomia a przyjmowanie płatności – jak robić to jeszcze sprawniej

Gastronomia a przyjmowanie płatności – jak robić to jeszcze sprawniej

Zapewnienie klientom najwygodniejszego dla nich sposobu płatności to jeden z ważnych elementów prowadzenia własnego biznesu. Jesteś właścicielem lokalu gastronomicznego i zastanawiasz się co zrobić, aby przyjmowanie płatności przebiegało jeszcze sprawniej? Wybierz odpowiedni terminal płatniczy dostosowany do specyfiki działania Twojej firmy.

Dlaczego warto mieć terminal płatniczy w firmie?

Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto zapewnić swoim klientom możliwość płatności bezgotówkowych, jest popularność tej formy regulowania rachunku za towary lub usługi. Badanie „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” zrealizowane na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości wykazało, że dla 64% ankietowanych najczęstszą formą płatności jest karta płatnicza.[1] Jeśli Twoi goście będą mogli zapłacić za zamówione posiłki w preferowany przez nich sposób, istnieje znacznie większa szansa, że w przyszłości ponownie odwiedzą Twój lokal. Warto przy tym zaznaczyć, że przyjmowanie płatności kartą trwa znacznie krócej, niż odliczanie odpowiedniej kwoty gotówką czy wydawanie reszty.

Mając odpowiedni terminal płatniczy, możesz więc skrócić czas obsługi gości, a przy tym zmniejszyć kolejki. Ważne jest, aby wybrać odpowiednie urządzenie do przyjmowania płatności bezgotówkowych. W niektórych lokalach gastronomicznych najlepiej sprawdzają się terminale mobilne, w innych stacjonarne, a w jeszcze innych – terminal płatniczy w telefonie. Na co zwracać uwagę wybierając terminal do lokalu gastronomicznego?

Mobilny terminal płatniczy idealny do restauracji

Wybierając urządzenie do przyjmowania płatności bezgotówkowych, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii, jak m.in. wysokość prowizji pobieranych za każdą transakcję czy koszt dzierżawy urządzenia. Pamiętajmy jednak, że ważne jest też uwzględnienie rodzaju terminala oraz dopasowanie go do specyfiki pracy w danym punkcie. W restauracjach gości obsługują przy stolikach kelnerzy. Aby zapewnić klientom większą wygodę, najlepszym rozwiązaniem będą terminale mobilne. Obsługa dzięki temu może podejść z urządzeniem do stolika i tam przyjąć płatności bezgotówkowe.

Ponieważ ten model wyposażony jest w akumulator wymagający ładowania, najrozsądniej będzie wybrać urządzenie o odpowiednio pojemnej baterii. Istotne znaczenie ma także sposób łączenia się z Internetem – w przypadku lokali znajdujących się np. w piwnicy, terminal płatniczy z obsługą GPRS może utrudniać zrealizowanie transakcji ze względu na brak zasięgu sieci komórkowej. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej sprawdzi się więc model z Wi-Fi.

Urządzenie stacjonarne do cukierni lub baru

W niektórych lokalach gastronomicznych goście składają zamówienie przy kasie i od razu za nie płacą. W cukierniach, barach czy piekarniach najlepszym rozwiązaniem może okazać się więc stacjonarny terminal płatniczy. Jest on stale podłączony do sieci, dlatego nie wymaga ładowania. Odpowiednie urządzenie dodatkowo umożliwi szybkie przyjęcie płatności, co pozwala obsłużyć większą liczbę klientów. Na co zwrócić uwagę wybierając takie urządzenie? Oprócz sposobu łączenia się z siecią warto także sprawdzić, jakie płatności pozwala przyjmować dany model. Oprócz kart płatniczych mogą to być także transakcje realizowane z użyciem telefonów czy smartwatchy, a także płatności BLIK. Te ostatnie zyskują na popularności – w 2022 roku aktywnie korzystało z tej formy płatności aż 11,3 miliona Polaków.[2] Pamiętaj, że dając swoim gościom wybór co do sposobu płatności, budujesz pozytywny wizerunek swojej firmy.

Terminal płatniczy w telefonie lub do food trucków

W przypadku food trucków najlepiej postawić na urządzenia do przyjmowania płatności bezgotówkowych, które łączą się z systemem bankowym za pomocą karty SIM. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też terminal płatniczy w telefonie. Jak to działa? Jest to po prostu specjalna aplikacja na smartfon, która umożliwia przyjmowanie płatności – wystarczy wprowadzić kwotę a następnie klient przykłada kartę do telefonu i zatwierdza transakcję. To dobre i proste rozwiązanie, ponieważ pieniądze natychmiast przekazywane są na konto firmowe zaś klient otrzymuje potwierdzenie płatności w wiadomości mailowej lub SMS.

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )