Rodzaje agencji reklamowych – do jakiej warto się udać?
Agencje reklamowe mają różne nazwy – agencje SEO, agencje social media, agencje interaktywne. Czym różnią się one pomiędzy sobą? Do jakiej agencji reklamowej warto się udać? Wyjaśniamy!
Dlaczego warto korzystać z usług agencji reklamowych?
Właściwa reklama ma bardzo duże znaczenie w przypadku każdej firmy – także tej najmniejszej. Niektóre działania reklamowe można prowadzić we własnym zakresie, lecz wtedy, gdy liczy się ich wysoka efektywność, warto pomyśleć o udaniu się do agencji reklamowej.
Agencje reklamowe mogą zaoferować swoim klientom dostęp do rozbudowanego pakietu usług w ramach prowadzenia analiz marketingowych, tworzenia projektów kampanii, ich realizacji, nadzorowaniu wyników, co powoduje, że mogą one zapewnić pełną pomoc wtedy, gdy celem jest dotarcie do nowych klientów i utrzymanie tych już istniejących.
Jaką agencję reklamową wybrać?
Do kategorii agencji reklamowych zalicza się szeroka gama różnych firm, które skupione są na określonych obszarach reklamy. Jakie rodzaje agencji można wyróżnić? Czym dokładnie się zajmują?
Agencja interaktywna
To agencja reklamowa, która zajmuje się prowadzeniem usług w ramach reklamy internetowej. W jej ofercie można znaleźć szeroką gamę usług, między innymi tworzenie stron internetowych, ich reklama w wyszukiwarkach, content marketing, e-mail marketing, marketing na Facebooku czy Instagramie.
Gdy potrzebna jest taka agencja reklamowa Kraków oferuje dostęp do wielu specjalistów w tej dziedzinie, którzy mogą zaoferować kompleksową pomoc w prowadzeniu kampanii online.
Agencja outdoorowa
To rodzaj agencji reklamowej, która zajmuje się reklamą zewnętrzną, czyli outdoorową. Przygotowuje ona dla swoich klientów materiały reklamowe jak tablice, litery, plakietki, bannery reklamowe, zajmuje się też oklejaniem szyb i samochodów.
Agencja social media
Agencje tego typu skupiają się na prowadzeniu usług w ramach social media marketingu, czyli marketingu w mediach społecznościowych. To agencje, które przygotowują i prowadzą strony na Facebooku, Instagramie oraz w innych serwisach. Także oferują one kompleksową obsługę w ramach korzystania z płatnych metod reklamy w social media.
Agencja SEO
Pod tą nazwą znajduje się agencja reklamowa, która zajmuje się reklamą SEO, czyli optymalizacją stron WWW oraz ich pozycjonowaniem. To agencja, która powadzi usługi reklamy w wyszukiwarce internetowej, aby pomóc swoim klientom w dotarciu na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce i przyciągnięciu na stronę nowych użytkowników.
Agencja PR
Public relations, czyli PR to dziedzina obejmująca wszelakiego rodzaju relacje firmy z otoczeniem, zatem agencja PR może być wtedy za nie odpowiedzialna. Może ona reprezentować firmę w kontaktach z mediami, może dbać o jej atrakcyjny wizerunek i rozpoznawalność.
Podsumowanie
Agencje reklamowe mogą zajmować się prowadzeniem usług w bardzo szerokim zakresie. Warto zatem znać podstawowe różnice pomiędzy agencjami reklamowymi, aby wybrać taką, która będzie mogła zaoferować kompleksowe usługi w ramach promocji firmy.