Remarketing i retargeting dla biznesu e-commerce
Jeśli masz stronę e-commerce, to prawdopodobnie znasz retargeting i remarketing. Często jednak jest tak, że jesteśmy zaznajomieni z tymi terminami, ale nie rozróżniamy ich poprawnie w ramach ogólnego planu marketingowego e-commerce. Remarketing i retargeting… czy to są te same pojęcia?
Załóżmy, że bardzo potrzebujesz nowej pary trampek. Wchodzisz na Google i zaczynasz robić swoje badania. Porównujesz marki, style i ceny, aż w końcu lądujesz na butach, które spełniają Twoje oczekiwania. Dodajesz je do koszyka, ale Twój komputer się zawiesza. Albo apokalipsa zombie odciąga Cię od momentu zakupu! Albo (najbardziej prawdopodobna odpowiedź), po prostu decydujesz, że nie chcesz jeszcze kupować tych trampek i zamykasz przeglądarkę.
Niezależnie od powodu, można zauważyć w ciągu najbliższych kilku dni, że przeglądanie online jest przerywane przez reklamy trampek, które prawie kupiłeś. Przypadek? Zdecydowanie nie. Reklamy te wciąż przypominają Ci o konieczności dokonania zakupu… aż w końcu skorzystasz z przynęty. Wejdziesz z powrotem na stronę i kupisz trampki.
Jest to udany przykład retargetingu. Remarketing, podobnie, będzie obsługiwać ten typ problemu za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nie poprzez podejście reklam.
Czym różnią się retargeting i remarketing?
Remarketing jest wykorzystywany do dotarcia do poprzednich klientów. Jego głównym celem jest ponowne zaangażowanie klientów do kontynuowania zakupów u Ciebie. Wszystko to odbywa się za pośrednictwem wiadomości e-mail i SMS i jest opłacalnym sposobem na sprzedaż. Twoje e-maile będą oferować przypomnienia, personalizacje i zachęty w każdym rodzaju. Celem jest utrzymanie świadomości klienta i zwiększenie jego lojalności.
Retargeting jest wykorzystywany do dotarcia do osób, które weszły w interakcję z Twoją stroną, ale nic nie kupiły. Mogli oni po prostu surfować po Twojej stronie, stworzyć listę zakupów lub dodać produkty do koszyka. Chodzi o wszystkie osoby, które docelowo nie dokonały zakupu. Specjaliści od marketingu popełniają częsty błąd, używając retargetingu i remarketingu zamiennie, podczas gdy w rzeczywistości są one zupełnie różne.