Jak prowadzić kampanie Google Ads? Komu powierzyć obsługę?
Reklama w Internecie nie bez powodu staje się coraz popularniejszą formą działań marketingowych. Dzięki możliwości bardzo ścisłej kalibracji, niskiej cenie i bardzo prostej obsłudze coraz więcej przedsiębiorców inwestuje w reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Poniższy artykuł skupi się wyjaśnieniu zalet Google Ads, a także przykładowej ofercie ich kompleksowego prowadzenia.
Dlaczego Google Ads jest dobrym wyborem w marketingu?
Na dzień dzisiejszy jest to jedna z najskuteczniejszych form promowania swojej firmy. Umożliwia ona dotarcie do precyzyjnie dobranej grupy docelowej. Osoby wybierające reklamę w wyszukiwarce mogą wyświetlić swoje komunikaty wyłącznie osobom w wybranej lokalizacji, w określonym przedziale wiekowym, a nawet wyłącznie o jasno sprecyzowanych porach dnia.
Atutem reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce jest także bardzo niska cena takiej usługi. Nawet początkujący przedsiębiorcy mogą docierać do licznych rzeszy klientów. Przykładowo skromny sklep internetowy w krótkim czasie może stać się znaną w całej Polsce firmą.
Jednakowo istotna jest prostota obsługi. Panel kampanii reklamowej w wyszukiwarce jest bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze. Opanowanie go zajmuje niewiele czasu. W zupełności wystarczą do tego darmowe materiały dostępne w Internecie. Wiele z nich udostępnianych jest bezpośrednio przez Google.
Jak prowadzić kampanie w Google Ads?
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na outsourcing swoich działań marketingowych. W ten sposób zyskują cenny czas, który mogą poświęcić na rozwijanie swojej działalności. Z kolei pieniądze wydane na wynajem usług agencji SEM zazwyczaj okazują się inwestycją. W krótkim czasie zysk z reklam przekracza koszty współpracy z firmą zewnętrzną. Niejednokrotnie jest to kilkukrotność kosztu takiej usługi. Pod adresem https://double-digital.pl/produkt/obsluga-kampanii-google-ads-pakiet-optimum/ można znaleźć przykładowy pakiet kompleksowej obsługi Google Ads. Obejmuje on merytoryczne wprowadzenie od podstaw, a także regularne raporty generowane przez Google Data Studio. Ponadto zawiera on autorską optymalizację opracowaną przez Double Digital. Ilość reklam, kampanii, a także ich rodzajów jest zupełnie nieograniczona. W pakiecie znajdują się także comiesięczne analizy wraz z rekomendacjami sprzyjającymi stałej poprawie wyników.
Można także zdecydować się na zatrudnienie etatowego pracownika zajmującego się reklamą. Niemniej jedna osoba może nie wystarczyć. Z kolei łączny koszt zatrudnienia kilku specjalistów ds. SEM może być wyższy od ceny za podobną jakość usług w agencji.
Przedsiębiorcy o bardzo ograniczonym budżecie często podejmują się samodzielnego prowadzenia swoich reklam. Nie jest to nieoptymalne rozwiązanie. Przeciwnie, wiele osób odnosi sukcesy z wykorzystaniem tej metody. Niemniej należy pamiętać, że marketing na własną rękę to jeszcze jedna pozycja w nieraz napiętym harmonogramie. Z tego względu w większości przypadków outsourcing okazuje się znacznie korzystniejszym rozwiązaniem.