Sprzęt medyczny na wyposażeniu firmy, którego zakup warto rozważyć
W każdej firmie bardzo ważne jest zapewnienie pracownikom odpowiednich środków bezpieczeństwa. Pracownicy korzystają z przerw, toalety, czy apteczki w konkretnych sytuacjach. Przedsiębiorca powinien pamiętać o zakupie sprzętu medycznego, jakiego nie może zabraknąć w siedzibie firmy. Zachowanie zdrowia jest niezwykle istotne i pozwala zachować komfort podczas pracy. Jaki sprzęt medyczny warto mieć w firmie? O czym pamiętać? Na jakie urządzenia postawić?
Ciśnieniomierz
W firmie przydatnym urządzeniem będzie ciśnieniomierz. Coraz częściej wiele osób skarży się na skoki ciśnienia, co ma wpływa na samopoczucie. Jeśli pracownik zgłosi taki problem, za pomocą ciśnieniomierza łatwo zweryfikujemy przyczynę złego samopoczucia. Bardzo często konieczna jest szybka pomoc lekarza, jednakże przed tymi czynnościami warto podjąć też inne działania. Na rynku znajdziemy sporo rodzajów ciśnieniomierzy. Niektóre modele dodatkowo wykrywają nieprawidłowości w pracy serca lub arytmię, co jest dodatkowym plusem. Dobrą opcją jest zainwestowanie w najlepsze jakościowo urządzenie, które posłuży przez wiele lat. Niezaznajomionym w temacie pomaga w zakupie ciśnieniomierza ze specjalistycznego sklepu przedstawiciel marki mamcisnienie.pl.
Termometr bezdotykowy
Kolejnym przydatnym urządzeniem jest bezdotykowy termometr. W niektórych firmach stosuje się kontrolowanie pomiaru temperatury osób przychodzących do pracy, co pozwala odsyłać je do domu w razie początków choroby. To pozwoli ochronić każdego, kto tego dnia przyjdzie na swoje stanowisko pracy. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do stanu swojego zdrowia, pracownicy i szefostwo mogą skorzystać z takiego termometru w dowolnej chwili. Bez wątpienia jest to przedmiot, który warto mieć w firmie.
Apteczka
Nie należy pominąć też apteczki, w której muszą znaleźć się podstawowe elementy wyposażenia. Okazuje się, że prawo pracy nie wskazuje dokładnie tego, co ma znajdować się w apteczce. Rozporządzenie w sprawie przepisów BHP daje nam informacje, że skład apteczki powinien zostać ustalony z lekarzem medycyny pracy lub lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną w firmie.
Podstawowe wyposażenie obejmować może tylko sprzęt ratunkowy i środki do opatrunku. W tym przypadku są to:
- opaski elastyczne,
- plastry z opatrunkiem i bez opatrunku,
- opatrunki jałowe,
- opaski dziane,
- chusty trójkątne.
W zestawie nie może zabraknąć rękawiczek jednorazowych, maski i ustników do przeprowadzania sztucznego oddychania, czy nożyczek w tępymi końcówkami. Warto zauważyć, że wiele zależy również od zagrożeń występujących w miejscu pracy i charakteru działalności zakładu pracy. Niekiedy konieczne jest posiadanie płynu do przemywania oczu, koca termicznego, czy soli fizjologicznej. Do zestawu dołącza się instrukcję odnośnie udzielania pierwszej pomocy. Instrukcja wywieszona jest przy apteczkach.